Румен Гечев: Не знаем кой е собственикът на българската икономика

Румен Гечев: Не знаем кой е собственикът на българската икономика

Концесия на Летище София за 99 години ще е “подарък“ за инвеститора, смята депутатът от левицата

Още в самото начало на приватизацията в България трябваше да бъде забранено участието на офшорни компании, смята зам.-председателят на парламентарната комисия по бюджет и финанси и депутат от БСП Лява България Румен Гечев. Сега се оказва, че пактически не знаем кой е собственикът на българската икономика, тъй като по-голямата част от чуждите инвестиции в България са влезл през офшорни сметки, обясни той пред БНР. Въпрос номер едно е защо съществуват офшорните зони - исторически отпреди средните векове. За да могат престъпници, политици и други гешефтари да си крият парите в законово създадените райски кътчета по света, обясни Гечев. Ние, така наречените обикновени хора, да си плащаме данъците, а тарикатите да си препират парите. Според Гечев практика е да не се спазват приватизационните договори, не се правят обещаните инвестиции и се уволняват заетите, а предметът на дейност на раздържавените активи се променя. Офшорните компании всъщност са законно средство да не бъдат плащани данъците, смята още бившият министър на икономическото развитие в кабинета на Жан Виденов. Той призова политиците по света да разкрият защо толерират тези зони и укриването на данъци. Гечев допълни, че “Панамските документи“ ще помогнат “да се разгради цялата система“. Според него обаче информацията е “подхвърлена, защото липсват имена на политически лидери от Запада“ и така се намеква, че политиците от Изтока са по-склонни към данъчни нарушения. Румен Гечев коментира и готвената концесия на Летище „София”. Румен Гечев нарече подарък и изумителен подход на правителството намерението срокът на концесията на “Летище София“ да се удължи на 99 години. Според него няма друго обяснение, освен че може би някой иска да прибере по-голяма комисионна за това. Гечев допълни, че такова решение противоречи на икономическата логика. Той обясни, че срокът на концесия на останалите европейски летища е много по-кратък и призова главната прокуратура да провери подобна процедура.