БЪЛГАРИЯ

Владимир Тодоров: Българските пътища са убийци

Пътната инфраструктура в България – смъртоносен капан

Българските пътища продължават да взимат човешки животи поради системни проблеми във финансирането, организацията и липсата на адекватни механизми за бързо отстраняване на опасни участъци. Това сподели Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадали при катастрофи в предаването „Социална мрежа“ по NOVA NEWS.

„До края на годината, за съжаление, ще има още загинали деца на пътя. От нас зависи дали това ще се случи. Близо 30 деца годишно умират при катастрофи. Тази тенденция е устойчива“, алармира Тодоров пред телевизия NOVA NEWS.

Според него обществото не извлича поуки от трагичните инциденти. Експертът изтъкна, че значителна част от детските жертви загиват в неправилно обезопасени детски седалки и столчета, а по-малък процент стават жертви като пешеходци или велосипедисти.

Тодоров посочи, че в случая със Саяна, основният проблем е свързан с инфраструктурата. Той подчерта, че това са добре известни проблеми, но институциите продължават да „заравят главите си“ и да не предприемат необходимите мерки.

Критики към Агенция „Пътна инфраструктура“

Георги Гълъбов от Института по пътна безопасност изрази остра критика към Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), като заяви, че въпреки многократните уверения от страна на агенцията, че всичко по пътищата е наред, реалността показва точно обратното.

„На АПИ нещо винаги им пречи или по-скоро има политически чадър, който хвърля сянка и им пречи да действат“, категоричен бе Гълъбов в ефира на NOVA NEWS.

Той добави, че агенцията получава множество сигнали за нередности по пътищата, но в повечето случаи не предприема никакви действия. Според Гълъбов е необходимо създаването на единна публична система за подаване на граждански сигнали за проблемни пътни участъци, която да позволява на всички да проследяват дали от АПИ са били информирани за конкретния проблем.

Средствата не отиват за подобряване на пътната безопасност

Владимир Тодоров подчерта, че от Агенция „Пътна инфраструктура“ са добре запознати с проблемите, но липсва адекватна реакция. Той акцентира върху нецелесъобразното разходване на средствата от Фонда за безопасност, който събира пари от наложените глоби.

„А те отиват в бюджета на МВР, където се купуват автомобили и дрегери“, заяви Тодоров, като подчерта, че тези средства би трябвало да се използват за ремонт на пътищата и мероприятия, повишаващи пътната безопасност.

Related posts

Съдът не позволи прокуратурата да смачка делото срещу шефа на „Хидрострой“

Емил Георгиев: Бойкотите на големите вериги ще са всеки четвъртък

Уволнен служител помете с кола бившите си работодатели