Вестник Земя

Вестник Земя - първа страница

Нед18112018

Брой 221, Година XXVII

Валута: 1 USD = 1.73006 BGN1 GBP = 2.21323 BGN1 CHF = 1.72092 BGN
Back Вие сте тук:Начало Свят (2) Честите разходките сред природата удължават живота, разкриха учени

Честите разходките сред природата удължават живота, разкриха учени

Изследователи от университета в Източна Англия установиха, че честите разходки в природата и чистият въздух могат да намалят риска от диабет, от сърдечно-съдови заболявания и да сведат до минимум риска от преждевременна смърт, съобщава сайтът юрекалертt.

Чрез събиране на данни от 140 проучвания, обхващащи над 290 млн. души от 20 държави, включително Великобритания, САЩ, Испания, Франция, Германия, Австралия и Япония, учените открили, че разходките на открито са ефективен начин за постигане на дълголетие.

След проучване на средната продължителност на живот на хората експертите установили, че достъпът до естествена растителност и нейната атмосфера позволява да се подобри здравето на човешкото тяло, насищайки белите дробове с най-чистия и подходящ за обновяване на клетките въздух.

Хората, които живеят по-близо до природата, имат най-близко до нормата артериално и кръвно налягане, както и сърдечната честота. Сърдечното им състояние е близко до идеалното.

Стресът според лекарите и учените също засяга онези, които живеят в хармония с природата, значително по-малко, отколкото в градските райони.

Изследователите вярват, че излагането на природа понижава нивото на хормона кортизол в кръвта, който е определян като хормон на стреса.

Според специалистити, една от причините за положителното влияние на разходките върху здравето биха могли да са фитонцидите – биологични активни вещества, образувани от растенията и убиващи или намаляващи ръста на развитие на бактериите.

България