Вестник Земя

Вестник Земя - първа страница

Вт23072019

Брой 139, Година XXX

Валута: 1 USD = 1.74394 BGN ↑ 1 GBP = 2.17392 BGN ↓ 1 CHF = 1.7769 BGN ↑
Back Вие сте тук:Начало Свят (2) Честите разходките сред природата удължават живота, разкриха учени

Честите разходките сред природата удължават живота, разкриха учени

Изследователи от университета в Източна Англия установиха, че честите разходки в природата и чистият въздух могат да намалят риска от диабет, от сърдечно-съдови заболявания и да сведат до минимум риска от преждевременна смърт, съобщава сайтът юрекалертt.

Чрез събиране на данни от 140 проучвания, обхващащи над 290 млн. души от 20 държави, включително Великобритания, САЩ, Испания, Франция, Германия, Австралия и Япония, учените открили, че разходките на открито са ефективен начин за постигане на дълголетие.

След проучване на средната продължителност на живот на хората експертите установили, че достъпът до естествена растителност и нейната атмосфера позволява да се подобри здравето на човешкото тяло, насищайки белите дробове с най-чистия и подходящ за обновяване на клетките въздух.

Хората, които живеят по-близо до природата, имат най-близко до нормата артериално и кръвно налягане, както и сърдечната честота. Сърдечното им състояние е близко до идеалното.

Стресът според лекарите и учените също засяга онези, които живеят в хармония с природата, значително по-малко, отколкото в градските райони.

Изследователите вярват, че излагането на природа понижава нивото на хормона кортизол в кръвта, който е определян като хормон на стреса.

Според специалистити, една от причините за положителното влияние на разходките върху здравето биха могли да са фитонцидите – биологични активни вещества, образувани от растенията и убиващи или намаляващи ръста на развитие на бактериите.

Икономика