Вестник Земя

                       Коопмедия                      ЦКС
                      НАЦИОНАЛЕН КООПЕРАТИВЕН ВСЕКИДНЕВНИК

Вестник Земя - първа страница

Нед12072020

Брой 129, Година XXXI

            Валута: 1 USD = 1.72441 BGN ↓ 1 GBP = 2.18151 BGN ↑ 1 CHF = 1.83922 BGN ↓
Back Вие сте тук:Начало Икономика (2) Солена може да ни излезе магистралата през Кресна

Солена може да ни излезе магистралата през Кресна

Солена може да ни излезе магистралата през Кресна

Връщаме 500 млн. евро за “Струма“, ако строим в дефилето

Одобреният проект на правителството за строеж на автомагистрала “Струма“ през Кресненското дефиле е незаконен, включително с екооценката. Това заяви Даниел Попов от сдружение “За Земята“ на пресконференция по повод отказа на Агенция “Пътна инфраструктура“ да участва на този етап в европроекта и съответно от финансирането от Европа за строеж на магистралата. Според екоекспертите от Коалиция “Да спасим Кресненското дефиле“, колкото и АПИ да казва, че ще прецизира детайлите на българския проект и отново да ги изпрати в Брюксел, еврофинансирането няма да се състои, тъй като всичко трябва да се преработи основно. Попов е категоричен, че в отказания проект за строеж през Кресненското дефиле има две защитени територии, които нямат мерки и цели за опазване на защитените видове. “Трябва коректна екооценка, но от реакциите на АПИ досега обаче ние не виждаме те да разбират сложността на ситуацията“, каза още Даниел Попов. Той предлага изцяло да се промени концепцията и да се избере проект извън Кресненското дефиле, като има два варианта - дългият тунел извън дефилето и източният вариант на магистралата. Петко Ковачев от Института за зелена политика добави, че освен всичко държавата няма ясна цена за строеж на участъка. В анализа за 2018 г. на АПИ дългият тунел струвал 743 млн.евро, пълният източен вариант - 603 млн. лв., а избраният вариант - 415 млн. лв., която обаче за 2019 г. вече е поскъпнал на 639 млн. евро. Твърденията, че източният вариант ще е двойно по-скъп не са верни. Ковачев посочи още, че в момента има две наказателни процедури от Европа към проекта за строеж на “Струма“ през Кресненското дефиле - за вече извършване на строителство и нарушаване на биоразнообразието, а от декември месец има и искане за наказателна процедура по директивата за пътна безопасност. Това показва, че АПИ не са си направили дори труда да направят одит за пътната безопасност, а основният им мотив за изграждане на магистралата винаги са инцидентите в дефилето, посочи Ковачев. От Коалицията са категорични, че ако се започне нов проект, отново за строеж през Кресненското дефиле, ще следва нова процедура, ще се наложи връщане на средствата в размер на около 500 млн. евро за досегашните лотове, както и няма да бъде изплатена исканата сума за проекта. Петко Ковачев добави, че трябва да се спре процедурата, да се изготви ПУП на източния тунел и да започне подготовка за избор на изпълнители, да се преработи доклада по ОВОС. “При добре подготвена нова апликационна форма ЕК ще си отдъхне и лесно ще я одобри“, каза още Ковачев.

България

Култура

Кинофестивалът във Венеция ще се проведе с промени

Кинофестивалът във Венеция ще се проведе с промени

Директорът на проявата Алберто Барбера изрази задоволството си, че форумът ще се проведе при минимално съкращаване на кинотворбите. Шоуто ще...

Прочети още:

Loading...

Спорт

7 заразени в Локо Пд

Отборът на Локомотив Пловдив излезе с официална информация, в която извести колко са заразените от коронавирус в клуба. От резултатите става...

Прочети още:

Loading...

Свят

В Германия приеха стратегията за равенство между половете

В Германия приеха стратегията за равенство между половете

Ще се намалява разликата в трудовите възнаграждения на жените и мъжете

Германското правителство одобри планираната стратегия, която цели да н...

Прочети още:

Loading...

Земеделие